کد خبر : 208231
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 18:17

یوتا از TikTok شکایت کرد و مدعی شد که این اپلیکیشن تاثیر مضری بر کودکان دارد

یوتا از TikTok شکایت کرد و مدعی شد که این اپلیکیشن تاثیر مضری بر کودکان دارد

به گزارش نیوز مگا و به نقل از رویترز ۱۰ اکتبر (رویترز) – یوتا روز سه‌شنبه از اپلیکیشن چینی TikTok شکایت کرد و آن را به آسیب رساندن به کودکان از طریق نگه داشتن عمدی کاربران جوان برای صرف زمان ناسالم در پلت فرم اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه متهم کرد. لباس یوتا آخرین اقدامی است که

TikTok Chief Executive Shou Zi Chew testifies before a House Energy and Commerce Committee, in Washington

به گزارش نیوز مگا و به نقل از رویترز ۱۰ اکتبر (رویترز) – یوتا روز سه‌شنبه از اپلیکیشن چینی TikTok شکایت کرد و آن را به آسیب رساندن به کودکان از طریق نگه داشتن عمدی کاربران جوان برای صرف زمان ناسالم در پلت فرم اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه متهم کرد.

لباس یوتا آخرین اقدامی است که این برنامه محبوب در ایالات متحده را به چالش می کشد، ایندیانا و آرکانزاس لباس های مشابهی را به همراه دارند.

ماه گذشته، یک قاضی فدرال کالیفرنیا را از اجرای قانونی برای محافظت از کودکان هنگام استفاده از اینترنت مسدود کرد.

«آنچه این کودکان (و والدینشان) نمی دانند

این است که TikTok در مورد ایمنی برنامه خود به آنها دروغ می گوید و از آنها برای بررسی و تماشای اجباری برنامه سوء استفاده می کند، بدون توجه به اثرات وحشتناکی که بر سلامت روان، رشد فیزیکی، خانواده و زندگی اجتماعی آنها می گذارد.” شان ریس، دادستان کل یوتا در پرونده ای.

شکایت یوتا که در دادگاه ایالتی ثبت شد، گفت که این ویدئوها از “الگوریتم های بسیار قدرتمند و ویژگی های طراحی دستکاری استفاده می کنند – که بسیاری از آنها ویژگی های ماشین های اسلات را تقلید می کنند” و نتیجه “این تاکتیک های دستکاری این است که مصرف کنندگان جوان گیر می کنند.”

TikTok متعلق به ByteDance، که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، در پاسخ به این شکایت گفت: «ضمانت‌های حفاظتی پیشرو در صنعت برای جوانان دارد، از جمله محدودیت زمانی ۶۰ دقیقه‌ای خودکار برای کاربران زیر ۱۸ سال و کنترل‌های والدین برای حساب‌های نوجوان. ”

ریس گفت که تحقیقات ایالتی ادامه دارد و او هفته آینده از دادگاه خواهد خواست تا تیک تاک را با احضاریه های تحقیقاتی مطابقت دهد.

یوتا به دنبال مجازات های مدنی و همچنین حکمی است که TikTok را از نقض قوانین ایالتی که از مصرف کنندگان در برابر اقدامات تجاری فریبنده محافظت می کند منع می کند.

شکایت ایندیانا علیه TikTok که در ماه دسامبر مطرح شد، در دادگاه ایالتی در حال بررسی است.

آرکانزاس همچنین در ماه مارس از TikTok و متای مادر فیس بوک (META.O) به دلیل فشار بر پلتفرم های اعتیادآور شکایت کرد.

سال گذشته، گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه گفتند: «بسیاری از کودکان در معرض محتوای نامناسب بدون وقفه قرار می‌گیرند که الگوریتم TikTok به آنها اجباری می‌دهد».

روز پنجشنبه، یک قاضی به دلایلی در شکایت TikTok که به دنبال مسدود کردن اولین ممنوعیت ایالتی مونتانا در مورد استفاده از TikTok قبل از اجرایی شدن آن در ۱ ژانویه است، خواهد شنید.

کنگره ماه‌هاست که در حال بررسی قانونی است که به دولت بایدن اجازه می‌دهد تا TikTok را به دلیل نگرانی از جاسوسی احتمالی محدود یا ممنوع کند. TikTok گفته است که بیش از ۱.۵ میلیارد دلار را برای تلاش های سختگیرانه امنیت داده ها هزینه کرده است و اتهامات جاسوسی را رد می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سایت های رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح