کد خبر : 208257
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 17:03

تفاوت بین روابط عمومی دیجیتال و لینک بیلدینگ

تفاوت بین روابط عمومی دیجیتال و لینک بیلدینگ

  همه ما اهمیت دنیای دیجیتال را می دانیم. از زمان رشد اینترنت شاهد تغییرات و انطباق‌های عمده‌ای بوده‌ایم، از جمله انتقال از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی دیجیتال. اکنون اکثر آژانس های روابط عمومی یک تیم دیجیتال و اکثر آژانس های سئو یک تیم روابط عمومی خواهند داشت. برای مدت طولانی، روابط عمومی

 

همه ما اهمیت دنیای دیجیتال را می دانیم. از زمان رشد اینترنت شاهد تغییرات و انطباق‌های عمده‌ای بوده‌ایم، از جمله انتقال از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی دیجیتال. اکنون اکثر آژانس های روابط عمومی یک تیم دیجیتال و اکثر آژانس های سئو یک تیم روابط عمومی خواهند داشت.

برای مدت طولانی، روابط عمومی سنتی برای برندها کار می کرد. تبلیغ در روزنامه ها و مجلات ملی دقیقاً همان چیزی بود که برندها برای افزایش فروش نیاز داشتند تا اینکه مصرف کنندگان شروع به استفاده بیشتر از اینترنت کردند. اکثر برندها در حال حاضر یک وب سایت دارند و بسیاری از آنها کاملاً آنلاین هستند. روابط عمومی سنتی هنوز کار می کند، اما روابط عمومی دیجیتال می تواند چیزهای بیشتری ارائه دهد.

 

روابط عمومی دیجیتال کمی از همه چیز تشکیل شده است. روابط عمومی سنتی، بازاریابی محتوا، لینک سازی خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید و رسانه های اجتماعی. هدف هنوز پوشش خبری در روزنامه ها و نشریات ملی است اما اکنون تمرکز بر سایت های آنلاین آنهاست. در حالی که می‌توانیم در روزنامه چاپی تایمز پوشش داشته باشیم، فقط می‌توانیم ترافیک وب‌سایت آنها را ردیابی کنیم، که بسیار ارزشمندتر است.

 

با توجه به انتقال برندها و مصرف کنندگان آنلاین، هم Link Builders و هم Digital PR باید از قوانین گوگل پیروی کنند. در گذشته، لینک بیلدینگ از تکنیک‌های کلاه سیاه برای بردهای سریع استفاده می‌کرد، اما گوگل اکنون این اتفاق را سخت‌تر کرده است، این روزها بسیاری از کارهایی که Link Builders انجام می‌دهند بسیار شبیه به آنچه که روابط عمومی دیجیتال تلاش می‌کنند به دست آورند.

 

این همان چیزی است که مرا ترغیب کرد تا در مورد تفاوت های بین لینک بیلدینگ و روابط عمومی دیجیتال کمی بیشتر توضیح دهم. در حالی که هر دو حوزه مشابه هستند، عملکرد آنها بسیار متفاوت است.

 

روش های لینک سازی

ساده ترین راه برای توضیح تفاوت بین این دو این است که به شما بگوییم هر دو چگونه کار می کنند. حرفه من در سئو شروع شد، من در تیم توسعه در یک لینک ساخت برندهای خیابانی کار کردم.

 

برای هر کمپین، یک Link Builder ابتدا با محققان کلمات کلیدی کار می کند تا بفهمد کجا و چرا عملکرد وب سایت در حال کاهش است. این یافته‌ها هستند که تمرکز کمپین‌ها را تعیین می‌کنند. این فرآیند بسیار فنی بود و برند را در مرکز همه ایده ها نگه داشت.

 

جستجو تنها هدف کمپین لینک بیلدینگ است و بهبود ترافیک عامل مهمی است. راه هایی که یک Link Builder به لینک ها می رسد شامل کار با وبلاگ نویسان، ایجاد اینفوگرافیک و کار با سایت های کوچکتر است. در حالی که اینها به اندازه نشریات خبری خوانده نمی شوند، اما مرتبط با محتوایی هستند که تحت فشار قرار می گیرند، چیزی که گوگل به آن نگاه می کند. بسیاری از سازنده‌های لینک از معیارهایی مانند اعتبار دامنه یا جریان اعتماد یک پیوند برای تعیین ارزش آن استفاده می‌کنند.

 

یک کمپین لینک بیلدینگ زمانی کامل می شود که تمامی KPI های لینک مورد بررسی قرار گیرند، اما تنها زمانی کمپین موفقیت آمیز خواهد بود که وب سایت مورد نظر جایگاه خود را در گوگل بهبود بخشد.

 

اغلب، Link Builders با یک سایت دو بار برای یک نام تجاری کار نمی کند، زیرا زمانی که شما یک لینک از یک سایت داشته باشید، یک ثانیه ارزش زیادی اضافه نمی کند. البته این می تواند کار آنها را بسیار سخت تر کند، اما اکنون بیش از ۱ میلیارد وب سایت برای بررسی وجود دارد.

 

روش های روابط عمومی دیجیتال

مانند لینک بیلدینگ، روابط عمومی دیجیتال با تحقیق شروع می شود. افرادی که در روابط عمومی دیجیتال برای اهداف سئو کار می کنند، عموماً برای یافتن بینش ها و درک آنچه در پشت صحنه می گذرد، با تیم سئو کار می کنند، اما این پیشرو در تاکتیک های آنها نخواهد بود. در عوض، روابط عمومی دیجیتال فرصتی برای مشتری خود پیدا می کند تا در معرض دید قرار بگیرد و ایده ای برای پیوستن به یک گفتگوی بزرگتر ایجاد کند.

یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال حول افراد و نحوه ایجاد احساسی در آنها متمرکز خواهد شد. نمونه هایی از این موارد شامل آمار تکان دهنده مقاله، آزمون های آنلاین سرگرم کننده و داستان هایی در مورد موضوعات فعلی است. این ایده‌ها از تحقیقات عملکرد نشات می‌گیرند، اما به یک کمپین بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند که به مصرف‌کننده برند کمک می‌کند، آگاه می‌کند یا سرگرم می‌کند.

 

با توجه به ماهیت این استراتژی های کمپین، اکثر تیم های روابط عمومی دیجیتال با سایت های بزرگتر از جمله روزنامه نگاران و نشریات آنلاین کار خواهند کرد. قرار گرفتن اطلاعات در معرض خوانندگان دستاورد اصلی است و پیوند معتبر با برند به طور طبیعی به وجود می آید. نحوه عملکرد روابط عمومی دیجیتال بسیار بیشتر در معرض دید عموم قرار می گیرد زیرا آنها می خواهند با مردم صحبت کنند.

 

ایجاد روابط با خبرنگاران کلید روابط عمومی دیجیتال است. همه چیز این است که چیزی را به مصرف کننده ارائه دهید که ارزش صحبت کردن را داشته باشد و یک برند را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنید.

 

درک گزارش

هدف نهایی هم برای لینک بیلدینگ و هم برای روابط عمومی دیجیتال، به دست آوردن لینک و بهبود اعتبار وب سایت است. گزارش‌دهی برای هر دو منطقه مشابه است، زیرا هر دو ترافیک، بازدیدها و درآمد را دنبال می‌کنند، اما روش رسیدن به این مرحله بسیار متفاوت است و اهداف آنها متفاوت است. Link Builders بر روی جایزه تنظیم شده اند و می خواهند گوگل را تا حد ممکن تحت تاثیر قرار دهند تا به جایگاه شایسته در رتبه بندی دست یابند، اما نگاه روابط عمومی دیجیتال برای تحت تاثیر قرار دادن مردم و ایجاد چیزی که به طور طبیعی در مورد آن صحبت می شود و به نوبه خود جایگاه رتبه بندی بهبود می یابد.

در مقایسه با روابط عمومی سنتی، به دلیل آنلاین بودن همه فعالیت‌ها، اکنون اندازه‌گیری روابط عمومی دیجیتال بعد از یک کمپین آسان‌تر است. می توانید ترافیک را ردیابی کنید و متوجه شوید که دقیقا چه چیزی کار کرده است و چه چیزی خوب نیست. من فکر می کنم که لینک بیلدینگ و روابط عمومی دیجیتال به روشی مشابه در حال تکامل هستند و دائماً با تقاضای دنیای دیجیتال سازگار می شوند. جالب خواهد بود که ببینیم هر دو منطقه در پنج سال آینده کجا هستند و آیا واقعاً هر دو هنوز وجود دارند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 17 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سایت های رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح